Spółdzielnia Mieszkaniowa “Na Stoku” informuje, że z dniem 01.07.2024r rozmowy telefoniczne będą nagrywane.
Zgoda na nagrywanie rozmowy telefonicznej
W przypadku rozmów telefonicznych zgoda na jej rejestrowanie jest wyrażana poprzez kontynuowanie rozmowy po uzyskaniu informacji o jej rejestrowaniu. Komunikat powinien być wygłoszony przed rozpoczęciem rozmowy. Zgoda na nagrywanie rozmowy nie jest równoważna ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych (nie należy tego utożsamiać). Rozmówca wyraża zgodę na podjęcie działania, jakim jest nagrywanie rozmowy. Jednakże przechowywanie nagrania i jego wykorzystywanie do wewnętrznych celów administratora znajduje uzasadnienie w jego interesie prawnym (obrona i dochodzenie roszczeń, szczególnie gdy niezbędne jest wykazanie, że podczas rozmowy doszło do zawarcia umowy na odległość).
Wraz ze zgodą na nagrywanie powinny zostać przekazane informacje o zasadach przetwarzania danych. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wygłoszenie krótkiego komunikatu (pierwsza warstwa informacyjna) z możliwością odsłuchania pełnej treści informacji po wciśnięciu odpowiedniego klawisza lub poproszeniu konsultanta o odczytanie, aby dać osobie, z którą jest prowadzona rozmowa, możliwość dokonania wyboru, czy chce odsłuchiwać kilkuminutowy komunikat (szczególnie, jeżeli dzwoni po raz kolejny, może nie chcieć tracić czasu na ponowne wysłuchanie komunikatu). Klauzula informacyjna (pełna treść) powinna być dostępna na stronie internetowej administratora.
Zgoda na rejestrowanie rozmowy wraz z pierwszą warstwą informacyjną
Informujemy, że wszystkie rozmowy z pracownikami są rejestrowane. Kontynuowanie rozmowy oznacza zgodę na rejestrowanie jej przebiegu. Administratorem danych osobowych jest Spółdzielnia Mieszkaniowa „Na Stoku” z siedzibą w Kielcach, os. „Na Stoku” Pawilon 102. Celem przetwarzania danych jest zapewnienie możliwości obrony i dochodzenia roszczeń na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Nagrania z rozmów są przechowywane przez sześć miesięcy lub do czasu przedawnienia roszczeń, w zależności, który okres jest dłuższy. Zgoda na nagrywanie jest dobrowolna, ale niezbędna do załatwienia sprawy drogą telefoniczną. W przypadku braku zgody, prosimy o kontakt osobisty, pisemny lub poprzez e-mail. Aby zapoznać się z pełnym obowiązkiem informacyjnym prosimy wcisnąć 1 na klawiaturze.
Pełna treść klauzuli informacyjnej w związku z nagrywaniem rozmów
Zgodnie z art. 13 Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L. z 2016 r. Nr 119, s. 1, z późn. zm.) – dalej RODO, informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Spółdzielnia Mieszkaniowa „Na Stoku” z siedzibą w Kielcach, os. „Na Stoku” Pawilon 102, adres e-mail: sekretariat@nastoku.kielce.pl, tel. 41 331 23 15 lub 41 331 23 4
- Może Pan/Pani kontaktować się w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących na mocy RODO z Administratorem, z wykorzystaniem powyższych danych teleadresowych .
- Celem przetwarzania danych jest zapewnienie możliwości obrony i dochodzenia roszczeń na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, zgodnie z art.
6 ust. 1 lit. f RODO. - Nagrania z rozmów są przechowywane przez trzy miesiące lub do czasu przedawnienia roszczeń, w zależności, który okres jest dłuższy.
- Pani/a dane mogą być udostępniane podmiotom i osobom upoważnionym do tego na podstawie przepisów prawa, w tym podmiotom uprawnionym do uzyskania informacji publicznej. Mogą zostać także udostępnione podmiotom realizującym czynności niezbędne do zrealizowania wskazanych celów przetwarzania.
- Posiada Pan/i prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/u także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi na realizowane przez Administratora przetwarzanie do Prezesa UODO (uodo.gov.pl).
- Zgoda na nagrywanie jest dobrowolna, ale niezbędna do załatwienia sprawy drogą telefoniczną. W przypadku braku zgody, prosimy o kontakt osobisty, pisemny lub poprzez e-mail.